Ljusambassadörer

JAG ÄR gränslös Kärlek. Jag är det fullkomliga förverkligandet av den allsmäktiga, kärleksfulla, gudomliga och oändligt välvilliga kraft i universum som livnär mig, ger mig näring och helar mig på alla nivåer, oavsett om jag äter eller inte. JAG ÄR hela tiden förnyad på alla nivåer, och JAG ÄR det perfekta uttrycket för gudomlig och gränslös Kärlek.





Ur boken

Jag har ofta upplevt att världspressen kan vara fullständigt obarmhärtig i sitt utfrågande, och det är trotts allt deras uppgift. Jag anser också att även om det är både naturligt och hälsosamt med skepticism för att kunna se klart vad som är vad, är det inte acceptabelt att sprida rädsla som bygger på okunnighet. Det är det inte heller att rapportera ogrundade rykten som om de vore fakta, vilket är något som vissa journalister gör när de saknar känsla för integritet. Jag brukar påminna de skeptiska om att det fanns en tid då människor trodde att jorden var platt och att solen kretsade kring jorden. Föreställningen om att människor skulle promenera på månen var då också helt absurd.
 
Det har skrivits utförligt om PRANAKRAFTEN i de uråldriga veda-skrifterna och upanishaderna men inte i västerländsk litteratur. Föreställningen om att människor kan leva utan näring från det som västvärlden kallar ”mat” anses av vissa som absurd. Jag vet att det ska komma en tid i vår framtida historia när det kommer att vara lika allmänt accepterat att leva av PRANA som det idag börjar bli att man kan vara vegetarian…

 

Ljusambassadörer
Ljusambassadörer är Jasmuheens tionde bok och uppföljare till hennes bästsäljare ”Leva på Ljus” Otvivelaktig kommer den här nya boken att bli lika kontroversiell, eftersom hon fortsätter att utmana den rådande ordningen genom att offentlig ta upp diskussionen om prananäring. Det finns också en grundlig genomgång huruvida man kan avskriva den tredje världen dess skulder, få in mera pengar till socialhjälpsprogram genom global nedrustning, lösa upp förbunden, ordna solistiska omskolningsprojekt och eliminera behovet av läkemedelsanvändning, för enskilda människor genom att införa förebyggande hälsovård.
”Ljusambassadörer” tar också upp det obestridliga, långsiktiga fördelarna med vegetarisk kost när det gäller hälsa och resurshållning. Den behandlar även de livsstilar som de, som nu är fria från behovet att äta mat, vanligen väljer. Jasmuheen sammanställer också statistik från Ljusambassadörskapets Globala Forskningsprojekt liksom resultaten från den forskning som många andra har bedrivit inom det här området. Boken är en sammanställning av forskningsrön, recept och rekommendationer, som radikalt kommer att ändra människosläktens väg, om man följer dem.
Kan du föreställa dig en värld utan krig eller svält eller rädsla? Kan du föreställa dig en enad värld utan sjukdom och där allt liv respekteras? Detta är Ljusambassadörernas dröm, som som de stöder i skapandet av ett individuellt och global paradis för alla.
Ljusambassadörer av Jasmuheen
ISBN: 91-972981-1-5
  
3 reaktioner på ”Ljusambassadörer

  1. En annan och bättre värld finns bakom den så många tror är den vi måste leva i men för att först
    förstå att den finns så måste vi ifrågasätta dogmer och förutfattade meningar om den värld alla tror är den enda som existerar.
    Ett nyttigt ifrågasättande som kan leda till ett för alla lyckligare liv kan ju absolut vara värt den lilla möda det kan innebära, eller hur?
    Eller vänd på det hela och ifrågasätt varför det verkar så svårt att tro på någonting riktigt positivt om inte för att vi vant oss vid det negativa som så många menar är det enda som bjuds.
    Tack, Ivan, för ett ljus i mörkret! 🙂

    1. Erfarenheter i Ljusets ambassadörer visar att man inte behöver ha någonting för man verkligen har allt. Att vara en oberoende människa medveten om att man har alla möjligheter. Vad skulle man i så fall med politiker och religioner till?
      Pressen har gått mycket hårt åt Jasmuheen och hennes idéer om att maten som vi känner den inte är så viktig. Vid ett annat tillfälle kommer det att publiceras på denna blogg ”Att leva på Ljus”. Det sägs att det är 40 000 betarianer här på jorden.
      Jag för min del har nuddad vid detta och vet hur det fungerar. Maten är en mycket speciell fråga i människans liv. I första hand är det socialt, man äter med sina nära och kära. Det är just denna aspekt som gör att jag personligen inte förmådde att gå över till enbart Prana.

      Det du sätter din uppmärksamhet på det blir din verklighet! Tänk att äta enbart Prana och inte lägga din uppmärksamhet på att maten finns. Du tittar på det ungefär som ett barn tittar i skyltfönster i en godisbutik och har inga begär efter godiset för att de fick aldrig smaka på detta så det är ovetandes om den materia i form av godis som finns bakom skyltfönster. Så fort man saknar maten i sitt sinne så har man fäst sin uppmärksamhet vid tanken att man har brist på mat och resultatet blir därefter med tragiska följder.
      Att leva enbart på Prana kräver andlig mognad.
      Under andra världskriget fanns det två klasser i samma skola med var sin fröken i varje klass. Det fanns knappt om mat. Den ena fröken såg detta som en katastrof och efter världskrigets slut var hennes barn utmärglade.

      Den andra fröken var tacksam för den mat som fanns och barn i hennes klass hade inga problem med någon undernäring.

      Jag funderar över varför har vi så många matlagningsprogram och reklam i stil med ”Äta bör man annars dör man”. Jag tror att för de människor som låter sig påverkas av de kollektiva ”sanningar” kommer det att bli mycket svårt att tänka om och framför allt känna i nya banor.

      Denna nya blogg som jag har skapat kommer jag att försöka hålla mera tidlös, med mindre tyngdpunkt för det som händer just nu i samhället. Vi får se hur vi lyckas med detta.
      Vi därför att det är livsflödet som ger mig min väg och mina erfarenheter. Varje tanke eller sak som jag har eller skriver är ett resultat av oss alla – av livsflödet.

  2. Pingback: Ljusambassadörer – Life, Death and all between

Kommentera

