Agenda 2030

Här nedan följer två intressanta artiklar om agenda 2030 och dess konsekvenser.

Artikel 1

2030 Agenda och Den Nya Världsordningen NWO – en sammanfattning.

 

De veckor som har gått efter FN:s offentliggörande av medlemsländernas undertecknande av 2030 Agenda i New York under de sista dagarna i september, har varit turbulenta för de flesta i världen som har möjlighet att följa händelseutvecklingen. I Sverige vet 90 % av befolkningen fortfarande inte vad Agendan är för något och media tiger som muren. Samtidigt gnäller svenskarna över det som sker i landet inför deras ögon och som framstår som obegripligt. I USA har debatten pågått i höga vågor de senaste fem åren och mediakontrollörerna har fått lägga enorma belopp och ansträngningar för att tysta opinionen.

I ärlighetens namn blev även jag själv tagen på sängen och de senaste veckornas djupdykning i materialet har inte bara inneburit sju snabba artiklar på min blogg, utan också grundligt förändrat min egen världsbild och förståelse för det som nu händer i syfte att förändra världen. Den stora frågan är om denna förändring är till det bättre eller tvärtom inledningen till ett tredje världskrig, organiserat av galningar. Vi har sett det förut. Låt oss därför sammanfatta intrycken i syfte att repa mod att gå vidare med livet! De artiklar som jag skrivit under oktober med början i ”Det sovande folket” är baserade på föreliggande fakta och väldokumenterade tolkningar. I denna artikel tänker jag istället göra min egen, personliga tolkning av det material som jag grävt fram under skrivarprocessen. Så här uppfattar jag situationen, utan att göra anspråk att ha rätt i allt:

Under loppet av de senaste 30 åren har det vuxit fram ambitioner att förändra världen i syfte att få ett slut på fattigdomen och svälten i utvecklingsländerna och fördela välstånd, utvecklingsmöjligheter och ekonomiska förutsättningar jämnare över jordklotet. Detta skulle då kunna eliminera krig och konflikter som sedan urminnes tider plågat vår värld. Denna vackra ideologi har fått arbetsnamnet Den Nya Världsordningen, eller på engelska New World Order NWO. Mumlet kring detta har emanerat från FN och planterats i USA:s mylla. Arbetet i FN har dock visat sig vara en svårframkomlig väg eftersom alltför stora åsiktsskillnader präglar de drygt 190 länderna i organisationen.

Läs mera på länken: https://peterkrabbe.wordpress.com/2015/10/24/2030-agenda-och-den-nya-varldsordningen-nwo-en-sammanfattning/

Artikel 2

AGENDA 2030 – NEJ TACK!

Fortsätt läsa ”Agenda 2030”