Den Ihåliga Jorden

Jorden är precis som de flesta andra planeter och månar ihålig på insidan. Jordskorpan är omkring 100 mil tjock. Gravitationen, som orsakas av strålningen från solen, finns på insidan av jordskopan. Runt ekvatorn vänder Gaia sina jordaxlar med en hastighet av över 160 mil i timman. Det runda klotet och expansionen av Jorden förklaras av centrifugalkraften. 


Det finns passager som leder till insidan på Jorden. Även de båda polerna har enorma hål, vilka kan ses på fotografiska bevis från satelliter (inte avslöjade för allmänheten). Den ihåliga formationen är ofta orsaken till mystiska ljud under jordbävningar, liksom blåsande i horn eller ett eko av klockor.



Illuminaterna vakar noggrant över att inga hemligheter om en ihålig Jord kommer upp till yran, och håller den dold för allmänheten. Flygförbud över zonerna både vid Nord- och Sydpolen gäller. Inga satteliter är riktade över dessa flygförbudszoner. Konstigt nog är de mindre noggranna med foton av andra planeter. Liksom den här bilden av Sydpolen på Jupiter som lätt kan hittas på NASA webbplats (1)



På bilden här nedanför är spåren av satelliter runt Jorden noggrant riktade bort från Nordpolens öppning. Detta skapar frustration bland forskare eftersom vissa data inte är tillgängliga och förblir utom räckhåll, så som vi kan läsa på NASAs site: ”Det cirkelformade gapet över Jordens geografiska pol beror på ett gap i satelliternas täckning.” (2)

En annan sevärd video som jag översatte till svenska: https://youtu.be/ij7KMd6-5R8

 

5 reaktioner på ”Den Ihåliga Jorden

  1. Fiskargubben

    Satellitkartan är bland det intressantaste jag har sett. Jag kan inte kontrollera den, men har ingen anledning att misstro den.

    Jag har funderat på en ihålig jord i många år, men gått mycket försiktigt fram eftersom jag har en vetenskaplig bakgrund. Det vet du eftersom vi först möttes på en annan blogg. Allt ska studeras och allt ska utvärderas.

    I många år har det sagts att civila plan från Sverige flyger till Usa över nordpolen eftersom det är kortaste vägen. Är det flygförbud över polen?

    Jag tror att Herren, den evige skaparen, inte bara har skapelser på jorden och det får mig att spekulera om ihåliga planeter. Det är svårt att tänka sig flera värdelösa himlakroppar. Saken måste bevisas och vi bör börja på jorden. Jag tror det var Nasa som nyligen sade att havsytan hade sänkts lite grand. Vad skulle förklaringen vara?

    Jag tackar dig, Ivan, för att du översatte den ryska videon till svenska. Jag undervisades och ser fram mot del 2. Jag hoppas att flera tar sig tid att se videon eftersom den är mycket viktig. Jag tar inte ställning till det eventuella interplanetariska gudainflytandet, men jag imponeras av kosmologin. Den är mycket intressant.

  2. Jag har tillgång till speciella radioprogram från Tjeckien med herr Chvatal i http://www.svobodny-vysilac.cz/category/archiv/studio-plzen/j-chvatal/ , samt en viss tillgång till forskning i Ryssland som är förmedlad genom en tjeck som har studerat där och som är schaman (Peter Chobot). Det är mycket intressanta saker man får höra.

    Jag har lyssnat på herr Chvatal i timslånga radioprogram där han beskrev t.ex. alla underjordiska tunnlar som finns under jorden. Från andra källor vet jag att jorden ser ut som en Schweizer ost.

    Vad beträffar självaste vetenskapen så har ägnat hela sitt liv åt detta Nassim Haramein https://ivansblogg.wordpress.com/2017/02/12/nassim-haramein-cognos-2010-english/ hans videor är mycket sevärda.

    Läser man böcker av Erich von Däniken https://sk.wikipedia.org/wiki/Erich_von_Däniken så får man veta om underjordiska civilisationer som Agarta t.ex.

    Att människor har kommit i kontakt med dessa civilisationer vet jag från andra källor som är mycket pålitliga. T.ex. i boken frimurarnas krig skriven av Jan Van Helsing är detta omnämnt https://ivansblogg.wordpress.com/2017/03/10/jan-van-helsing-om-hemliga-sallskap-och-frimurarnas-krig-del-1-av-2/ .

    Vi får inte glömma att allt är energi och därmed vibrerar med viss hastighet. Om vi tar en vanlig människa som använder endast sina 5 sinnen så ser man mindre än 5 % av allt som finns och av dessa 5 % sorterar man bort det mesta p.g.a. inbyggda program och inskränkt synsätt.

    Illuminater har gjort det mycket svårt för oss att ta reda på saker och ting och man måste verkligen lägga märke till små detaljer och sätta dem samman för att veta mera av den verkliga verkligheten.

    Det är meningen med denna blogg som jag driver. Det som jag ser värde i publicerar jag här. I all material finns en del av nyckeln till LIVET men det får var och en pussla ihop själv.

    Personligen vet jag att jorden är ihålig och att det finns civilisationer som lever där. Vidare vet jag att det finns öppningar vid polerna. Hur kan jag bevisa det? Lika mycket eller lite som när två människor tittar på samma pussel. Den ena ser bara en hög av småbitar och den andra ser en bild ett mönster.

    Mitt pussel består av små artiklar, omnämnanden, händelser från flera olika håll samt en syn på världen som är bredare en de 5 sinnena.

  3. Fiskargubben

    Ivan, jag förstår att du har läst in den här saken, men det har inte alla gjort. Jag hörde att världens konung från underjorden besökte Indien när jag var ung. Senare hörde jag om Hopiindianerna och deras gångar. Några amerikaner hoppas få indianernas hjälp att söka skydd. Flera gamla religioner talade om underjorden och en kristen tänkare nämner den. Dit kommer man när man varken är redo för Himmelen eller helvetet, sade han. Samma man skrev att alla planeter är bebodda. Jag är benägen att tro honom och jag ser underjorden som en verklig möjlighet men jag vet så lite.

    Om det är hundra mil till underjorden så är vandringen lång. Man måste bära med sig alla förnödenheter och vatten är tungt. Mat, facklor och vatten och kanske kläder måste bäras. Avståndet bör vara kortare.

    Jag har försökt föreställa mig hur underjorden är. En central liten sol? Jules Verne skrev en bra bok om underjorden och jag slukade den.

    En ihålig jord påverkar vetenskapen. Om planeterna är ihåliga har vi ett genomgångsfel i våra teorier och modeller (för myckat att gå in på här). De fungerar ju bra och det är sånt jag tänker på. Vi kan sända sonder till andra planeter med bra precision. En förklaring kan vara att det yttre höljet är massivt bortom vår fantasi. Jag försöker förstå, men jag har inte studerat det här som du har gjort. Jag bollar med teorier som fascinerar mig.

    Vi bor på utsidan och är utsatta för strålning och annat farligt. Det har tvingat oss att bli kreativa. Vi har teknik och jag tror inte den är vanlig i universum. En dag kommer vi att veta.

  4. Jag skrev förut att allt vibrerar med olika vibrationer. Vi här på jorden har teknik och egen förmåga att uppfatta en viss begränsad bredd på vibrationer och vågor. Med dessa instrument som vi skickar till andra planeter vill vi se liv och få kontakt eller konstatera att det finns liv för att vi ser livet enbart från den synvinkel och de förutsättningar som råder här på jorden.

    Detta betyder att vi kan titta på en planet eller en plats för att konstatera att det inte finns något liv där eller med våra mått mätt i mycket enkla former, medan det kryllar fullt av liv där men vi med våra sinnen är inte kapabla att se den.

    Att det är på detta sätt beror på att den som vibrerar i långsam energihastighet inte är kapabel att se eller uppfatta vibrationer i högre hastigheter om man inte arbetar med sig själv. Detta är tur för att om vi människor skulle kunna uppfatta andra energihastigheter och därmed livet som råder där så skulle vi med vår filosofi och syn på livet förgöra och förslava allt som kommer i vår väg.

    Människor tror att jorden kommer in i en annan dimension, eller att människor med högre medvetande kommer att bli förflyttade till en annan plats – till underjorden?

    Saken förhåller sig så att en annan dimension är bara en förmåga att uppfatta mycket bredare fält av vibrationer och vågor.

    Jag hittade en artikel som handlar om en sådan underjordisk ingång i Rumänien. Det skrivs följande där och har direkt med mina rader ovan om energier att göra:

    Bortom den väldiga energibarriären, som förorsakade tre personers död , fanns också en fast klippgång. På tunnelns vägg, precis framför porten, fanns en yta på 20 kvadrat cm, med en liksidig triangel som pekade uppåt. Torget var beläget mellan den stora slipstensgången och den osynliga energibarriären.
    Cezar kände att det finns någon form av kompatibilitet mellan energibarriären och honom själv, ungefär som en ömsesidig ”sympati”. Hans hand berörde ytan lätt och han kände ett stickande på huden. Skölden var helt ofarlig för honom, så han klev fram, och går rakt igenom den. De amerikanska tjänstemännen var helt chockade.
    ……

    Hela artikeln kan man läsa på denna länk: http://www.nyapolitiken.biz/ufo_o_utomjordingar/bucegibergen.html

    Det jag vill säga med detta är att när man iakttar, läser, betraktar något så borde man uppfatta energier också för att få en verkligare bild av det man betraktar.

    Att ta sig in under jorden och färdas där går mycket snabbt för att de civilisationer som lever där har teknik för detta. Vissa tunnlar är helt släta i väggar kilometer breda och helt täta mot vatten! Det går att tas sig torrskodd från Europa till Amerika genom dessa tunnlar, eller varför inte till Australien? Allt hålls hemligt så som det framgår av länken ovan. Det är bara mycket lite information som sipprar ut och man måste ha en passion för detta som t.ex. herr Chvatal från Tjeckien för att kunna göra sig en uppfattning om hur saker och ting förhåller sig. Sedan finns det människor som lever i vanliga samhällen som vet om dessa tunnlar under jorden men som håller detta för det mesta för sig själva.

    Det finns också vittnesmål på olika platser i olika anteckningar från förr som berättar om aktiviteter under jorden i form av mystiska ljud, vibrationer och slag och det är mycket noga understryk att dessa fenomen inte är naturliga men de är skapade på konstgjord väg.

    Det finns alltså information som är utspridd och som man måste pussla ihop.

Kommentera

